Subiectul managementului deșeurilor reprezintă unul din cele mai importante domenii de activitate pentru autoritățile publice locale din jud. Brașov. Din păcate, acesta a creat și foarte multe probleme, cu precădere în ultimul interval de timp datorită faptului că nu s-a reușit crearea infrastructurii de gestionare a deșeurilor.
Între anii 2012 și 2015 Consiliul Județean Brașov împreună cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”ISO MEDIU” în domeniul salubrizării localităților din județul Brașov au lucrat împreună pentru accesarea unei linii de finanțare în cadrul Programului Operațional Sectorial de Mediu, fără a se reuși depunerea aplicație de finanțare.

Anul 2016 a reprezentat un an de resetare. Începând cu anul 2017 s-a constituit în asociație o nouă echipă de conducere, împreună cu o nouă echipă de executiv și noi grupuri de lucru. Astfel, s-a reluat activitatea realizandu-se împreună cu autoritatea publică județeană un caiet de sarcini pentru a se putea licita serviciul de consultanță și asistență tehnică pentru actualizarea Master Planului de gestionare a deșeurilor, respectiv pentru pregătirea aplicației de finanțare, de această dată în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Achiziția serviciului de consultanță a reprezentat un proces dificil, îngreunat de contestații, care s-a prelungit din anul 2017, pe tot parcursul anului 2018, pentru ca abia în luna iulie a anului curent să se reușească semnarea contractului.

În intervalul mai sus menționat, Asociația ”ISO MEDIU” s-a îngrijit, conform angajamentelor, de constituirea unei baze de date care prezintă situația actuală de la nivelul județului Brașov cu privire la modul în care sunt gestionate deșeurile municipale.

Astfel, putem spune că, în fața comunicării oficiale realizată de reprezentanții Consiliului Județean Brașov cu privire la semnarea contractului de consultanță și asistență tehnică, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară este pregătită să lucreze cot la cot cu specialiștii Consiliului Județean pentru crearea sistemului de managment integrat al deșeurilor în jud. Brașov.

Un sistem de management integrat presupune închiderea depozitelor neconforme de deșeuri municipale, crearea unor infrastructuri de procesare a deșeurilor pe fiecare din nivelurile impuse legislativ, de la stații de sortare, transfer, compostare, instalatii de tratare mecano biologic, până la depozite ecologice, respectiv infrastructură locală pentru colectarea separată a deșeurilor.

O simplă descriere a unui astfel de sistem și putem conchide faptul că implementarea proiectului SMID 2 reprezintă o prioritate pentru jud. Brașov, deoarece ar determina soluționarea problemelor pe care le întâmpinam înca din 2008.
Astfel a fost încheiat contractul pentru Servicii de consultanță și asistență tehnică pentru elaborarea și implementarea proiectului”, „Sistem de Management Integrat al Deșeurilor din Județul Brașov cu Asocierea SC EPMC Consulting SRL – SC FINTECH ADVISERS SRL din Cluj-Napoca, care a fost desemnată câștigătoare.
Acestea fiind spuse, Consiliul Director al asociației ii invită pe domnii primari să se alăture echipei ADI ISO MEDIU cu atribuții în pregătirea proiectului de finanțare și să dea curs tuturor solicitărilor care vor fi transmise în următoarea perioadă , Astfel Asociația ISO MEDIU în colaborare cu Consiliului Județean sunt pregătiți de muncă pentru ca județul Brasov să se alinieze standardelor europene în gestionarea deșeurilor.